Adviseur Arbeidsvoorwaarden

  • Minimaal € 3.014,- en maximaal € 4.752,- per maand
  • 27 uur
  • Hbo
  • Team Organisatie & Advies
  • Sluitingsdatum: 26 augustus 2024

Wat ga je doen?

Als Adviseur Arbeidsvoorwaarden ben je het eerste aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met rechtspositionele zaken. Als sparringpartner voor directie, teamleiders, medezeggenschap en medewerkers zet jij jouw scherpe inzichten in om arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken op te pakken.

Je adviseert over de toepassing van arbeidsvoorwaardenbeleid, CAO-ontwikkelingen en andere relevante wet- en regelgeving. Daarom heb je actuele kennis van en ervaring in arbeidsverhoudingen, arbeidsvoorwaarden en cao's; van tactisch tot operationeel niveau. Jij bent de verbindende factor op het brede gebied van arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.

Wat deze baan nóg leuker maakt: grotendeels staan je werkzaamheden als Adviseur Arbeidsvoorwaarden vast. Maar, er is in deze functie ook nog ruimte om andere HR taken op te pakken die passen bij jouw skills, kennis én werkgeluk! Lijkt het je leuk om te ontdekken wat dit precies betekent voor jou? Hierover gaan we graag in gesprek.

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Het ontwerpen, uitvoeren, bewaken en optimaliseren van het HR beleid op het gebied van arbeidsvoorwaarden (Cao’s: Gemeenten, SW en Aan de slag) en aanverwante regelingen, zoals voor politieke ambtsdragers;
  • Het schrijven van en up-to-date houden van diverse interne regelingen (het personeelshandboek);
  • Ervoor zorgen dat besluitvorming omtrent de arbeidsvoorwaarden van medewerkers gecommuniceerd en geïmplementeerd wordt;
  • Het bewaken van een uniform arbeidsvoorwaardenbeleid;
  • Uitvoering geven aan Arbo wet- en regelgeving en een bijdrage leveren aan het op te stellen Arbobeleid;
  • Verantwoordelijk voor het toepassen en signaleren van veranderingen in wet- en regelgeving (arbeidsrecht);
  • Hét aanspreekpunt voor medewerkers (Cao Gemeenten) en leidinggevenden bij arbeidsrechtelijk gerelateerde vragen; 
  • Samen met een andere collega verantwoordelijk voor het toetsen van personeelsregelingen aan de fiscale en sociale wetgeving;
  • Actief in het signaleren van knelpunten op HR-gebied en denkt mee over mogelijke oplossingen.

     

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding, met voorkeur in de richting van HRM of Juridisch.
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van juridische zaken. Daarnaast heb je, bij voorkeur, relevante werkervaring op het gebied van HRM bij een overheidsorganisatie. 
  • Je hebt kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, regels en procedures en nieuwe ontwikkelingen. 
  • Je bent gestructureerd, planmatig en stressbestendig en schakelt makkelijk tussen de diverse niveaus binnen de organisatie.
  • Verder ben je proactief, resultaatgericht en kun je goed samenwerken. 





     

Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Minimaal € 3.014,-- (aanloopschaal 8) en maximaal  € 4.752,-- (functieschaal 9) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
     
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met bij Jelte van Schelven, Beleidsadviseur HRM.

Hij is bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.
 

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
 
Reageren kan tot  en met 25 augustus 2024. De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 5 september tussen 14.00 uur en 16.00 uur.

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs