Contactgegevens en openingstijden

Digitaal contact (contactformulier, e-mailadres)

Heeft u een vraag aan de gemeente? Het contactformulier van de gemeente is een veilig en gebruiksvriendelijk middel om uw vraag aan de gemeente te stellen!

Stel uw vraag via het contactformulier

Let op: het contactformulier is niet bedoeld voor:

U kunt uw vraag ook via e-mail versturen naar info@goeree-overflakkee.nl.

Hulp bij een digitale aanvraag

De gemeente doet graag zaken met u. Dat mag digitaal. Graag zelfs. Wij moeten ervoor zorgen dat wij uw brief, melding, verzoek of aanvraag digitaal kunnen ontvangen en behandelen. Vindt u het lastig om dit digitaal te regelen? Dan helpen wij u graag.

  • Bent u nog niet zo handig met de computer om zaken met ons te doen? Of heeft u moeite met het invullen van een formulier? Dan kunt u bij ons terecht. Wij gaan u dan persoonlijk helpen. Bel ons via 14 0187. Dan bekijken we samen de mogelijkheden.
  • Heeft u moeite met het invullen van formulieren van andere instanties? Dan kunt u contact opnemen met de formulierenhulp van Stichting ZIJN.
  • Heeft u vragen over digitaal zakendoen met andere overheidsinstanties?
    Dan kunt u terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO vindt u in de bibliotheek.   
  • Heeft u een hulpvraag om goed mee te kunnen doen in de maatschappij?
    Dan kunt u terecht bij welzijnscoaches van Stichting ZIJN.   

Daarnaast biedt de gemeente ook andere dingen aan om u verder op weg te helpen: 

  • De gemeente werkt bijvoorbeeld samen met het DigiTaalhuis van de bibliotheek. Zij bieden taaltrainingen en computercursussen aan en organiseren regelmatig een Taalcafé.

Telefoonnummers gemeente

Algemeen telefoonnummer: 14 0187

De gemeente is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur. 

Als u de gemeente belt, wordt u gevraagd een keuze te maken uit de volgende mogelijkheden:

  • Vragen over Zorg, WMO, Uitkering, Bijstand, Kindpakket, Werk en Jeugd voor het Sociaalcontactpunt (SCP): Kies 1.
  • Vragen over ondernemerschap voor het Bedrijvencontactpunt (BCP): Kies 2.
  • Overige vragen voor het Klantcontactpunt (KCP): Kies 3.

Heeft u een vraag of wilt u iets melden over afval? Neem dan contact op met de RAD.

Alternatief telefoonnummer: +31 187 - 475 555

Verblijft u in het buitenland, of ondervindt u problemen met het bellen van de gemeente via het algemene telefoonnummer? Probeer dan de gemeente te bellen via dit alternatieve nummer.

Calamiteitennummer buitendienst: 0187 - 475 335

U kunt het calamiteitennummer bellen als het gemeentehuis gesloten is. Het nummer is bedoeld voor het melden van calamiteiten die buiten de kantoortijden plaatsvinden, en waarvoor de buitendienst ingeschakeld moet worden.

Crisissituaties

Is het gemeentehuis dicht? En is er sprake van een situatie waarin niet gewacht kan worden, kinderen en/of volwassenen in gevaar zijn of een gevaar vormen voor anderen? Neem, afhankelijk van de situatie, contact op met één van de volgende organisaties

Telefoonnummer voor de pers

Voor dringende vragen of verzoeken van journalisten is het team Communicatie buiten kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 0187 - 728 850 of via communicatie@goeree-overflakkee.nl.

Adressen gemeente

Bezoekadres gemeentehuis

Koningin Julianaweg 45, 3241 XB  Middelharnis

Postadres gemeente

Postbus 1, 3240 AA  Middelharnis

Het Rondeel (vergaderlocatie gemeenteraad)

Dwarsweg 40, 3241 LB  Middelharnis

Op afspraak

Voor een bezoek aan burgerzaken moet u minimaal één werkdag van tevoren een afspraak maken!  Dat kunt u eenvoudig doen door op onderstaande link te klikken.

Afspraak maken

Het gemeentehuis is geopend op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 08.00 tot 12.00 uur.
Voor burgerzaken gelden andere openingstijden (o.a. de avondopenstelling op donderdag - zie hieronder).

Ook in de GO-bus moet u voor burgerzakenproducten (zoals een paspoort) een afspraak maken.

Deze week
ma.-
di.-
wo.-
do.--
vr.-
za.Gesloten
zo.Gesloten
Volgende week
ma.-
di.-
wo.-
do.--
vr.-
za.Gesloten
zo.Gesloten