Annotatiespecialist

Dit is een oud bericht.
  • € 3.317,- (aanloopschaal 9) € 5.247,- (functieschaal 10)
  • 32 / 36 uur per week
  • Tijdelijke functie voor vooralsnog 3 jaar
  • Hbo
  • Team Omgeving

In het kader van de nieuwe Omgevingswet wordt vanaf 1 januari 2024 gewerkt met het Omgevingsplan. Voor de gemeente Goeree-Overflakkee zal dat in eerste instantie een tijdelijk Omgevingsplan zijn. In de loop van 2024 en 2025 wordt gestart met de opzet van het nieuwe Omgevingsplan. Als start hiervoor is een Notitie van Uitgangspunten opgesteld door de gemeente. Een van de onderdelen daarvan is om het Omgevingsplan goed toegankelijk te maken voor burgers, bedrijven en overheden. De annotatiespecialist krijgt hier een rol in.

Door te annoteren worden kenmerken van een regeling, zoals een Omgevingsplan, en van de onderdelen daarvan, zoals de regels, onderscheiden en gestructureerd vastgelegd. Regelgeving wordt toegankelijker gemaakt door de regelgeving aan werkingsgebieden (de kaart) en activiteiten te koppelen. Annotaties zorgen ervoor dat je op een kaart kunt klikken en zien welke regels van toepassing zijn en andersom dat je het werkingsgebied van een bepaalde regel kunt zien op de kaart. Het annoteren zorgt ervoor dat een regeling, zoals een Omgevingsplan, gericht doorzocht kan worden. Annoteren is een manier om het Omgevingsplan beter leesbaar te maken.

Als Annotatiespecialist Omgevingswet ben je verantwoordelijk voor:

  • Het mede-opstellen van het Omgevingsplan van de gemeente Goeree-Overflakkee. Daarbij ligt je focus op de annotatiestrategie.
  • De begeleiding van de procedure tot het wijzigen van het omgevingsplan, je adviseert het college hierover én je zorgt voor de digitale aspecten van het omgevingsplan en de gemeentelijke kant van het Digitaal Stelsel Omgevingswet.
  • Het beantwoorden van vragen voor initiatiefnemers, belanghebbenden en omwonenden, collega’s, stedenbouwkundige bureaus en overheidsinstanties
  • Meedenken over het ruimtelijk beleid omtrent de Omgevingswet
  • Het vertalen van de regels van het Omgevingsplan en de voortdurende wijzigingen daarin naar de kaart
  • Het continu onderhouden van het Omgevingsplan
  • Het invoeren en annoteren in de software rx.base
  • Ondersteuning bieden bij het bekendmaken en publiceren van besluiten
  • Zorgdragen voor een effectieve archivering
  • Bijdragen aan een goede invoering van de Omgevingswet en toegankelijke informatie voor burgers en bedrijven

In deze functie:

  • Werk je in een professioneel team waar we leren door te doen en leren van elkaar
  • Werk je nauw samen met de RO adviseurs & projectleiders en met de collega’s van het Informatieteam
  • Verricht je overige voorkomende werkzaamheden binnen het team/de afdeling
  • Draag je bij aan een goede dienstverlening van de gemeente en burgers en ondernemers

Profiel

  • Je denkt in oplossingen; het doel staat centraal en wordt bereikt door de inzet van vakkennis en creatief inzicht. Daarbij leg je verbanden met andere beleidsterreinen en disciplines en heb je geen last van een hokjesgeest > Je bent voortvarend, pakt nieuwe zaken op. Je boekt resultaten en je hebt een flexibele instelling.
  • Je bent bekend met de Omgevingswet en beleid en regelgeving m.b.t. de fysieke leefomgeving en bereid om je hier nog verder in te verdiepen en bekwamen
  • Je beschikt over informatie--analytisch vermogen, je kunt structuren ontdekken in teksten van regels vanuit meerdere gezichtspunten (locatie, thema, activiteiten)
  • Je bent bekend met het verwerken van geometrie waarmee je vanuit ruimtelijke informatieanalyse meewerkt aan de opbouw van het omgevingsplan
  • Je bent bij voorkeur bekend met de Omgevingsloket--onderdelen “Regels op de Kaart’, ‘Vergunningcheck’, ‘Aanvragen’ en ‘Maatregelen op Maat’
  • Je draagt kennis over aan collega’s , zodat ook zij bekend worden met annoteren volgens de opgestelde annotatiestrategie

Wij verwachten van jou dat je over de volgende functie-eisen beschikt:

  • Je beschikt over een HBO, WO -opleiding met kennis van digitale systemen
  • Je bent in staat om complexe technische informatie begrijpelijk over te brengen aan niet-specialisten
  • Je bent bereid diverse taken op te pakken om een succesvolle implementatie van de Omgevingswet te waarborgen
  • Oplossingsgericht
  • Je kunt goed samenwerken

Het gaat om een nieuwe functie. Naar wie zijn wij op zoek?

Het kan zijn dat je eerder functioneel beheerder bent geweest en door wilt groeien in deze nieuwe functie, of je hebt een achtergrond als jurist of een (steden)bouwkundige achtergrond met een sterke affiniteit voor het werken met programma’s en applicaties. We denken niet in hokjes, dus als je achtergrond anders is dan omschreven en je enthousiast wordt van deze vacature en jezelf herkent in het profiel, nodigen wij je van harte uit te solliciteren.

Hoe is het om bij de gemeente te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.

Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Een tijdelijk dienstverband voor 32-36 uur per week van 3 jaar
  • De functie is gewaardeerd in schaal 10. Dit betekent maximaal € 5.247,- per maand bij een volledig dienstverband (36 uur per week). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, daarbij kan een aanloopschaal van toepassing zijn.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. > Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud of procedure van deze functie? Neem dan contact op met Ming Wong, teamleider Leefbaarheid en Wijk.

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.