Consulent minimaregelingen

  • Minimaal € 2.404,- en maximaal € 3.784,- per maand
  • 50,4 uur (in te vullen door meerdere medewerkers)
  • Mbo
  • Passend Werk en Inkomen
  • Sluitingstermijn: 7 augustus 2024

Wat ga je doen?

Jouw dag begint op kantoor. Je checkt welke aanvragen zijn binnengekomen in Suite4SociaalDomein. Waar nodig bel je klanten na om een goed beeld van de situatie te krijgen. Vervolgens heb je teamoverleg. Je spreekt verschillende aanvragen met elkaar door, zodat iedereen daarna weer goed verder kan. ’s Middags heb je enkele aanvragen kindpakket op de planning staan. Dit zijn aanvragen, die het nodige uitzoekwerk vergen. 

Je vindt het leuk om in een casus te duiken en de situatie grondig te onderzoeken. Jij voelt jezelf er verantwoordelijk voor dat de klant de juiste ondersteuning en/of vergoeding krijgt. Op basis van je rapportage licht je je besluit toe in een beschikking. Je hebt veel klantcontact. Steeds leg jij op een duidelijke en prettige manier uit wat de mogelijkheden, maar ook onmogelijkheden zijn voor steun vanuit de gemeente. 

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Als consulent minimaregelingen behandel je alle aanvragen voor minimaregelingen van onze inwoners. Dit zijn de regelingen die jij behandelt: het kindpakket, de regeling dal vrij reizen, individuele inkomenstoeslag, aanvragen voor de collectieve verzekering en je ondersteunt bij het financieel ontzorgen van nieuwe statushouders.
  • Je onderzoekt iedere aanvraag zorgvuldig en bent fraude-alert;
  • Je weet (wettelijk) juist en helder een besluit te motiveren en schrijft deze motivering in de beschikking voor de aanvrager. Het is belangrijk dat deze tekst in begrijpelijke taal is geschreven;
  • Bij iedere aanvraag van inwoners, zonder bijstand, maak je een berekening om te controleren of het inkomen en/of vermogen niet boven de gestelde norm komt;
  • Je legt contact en onderhoudt dit met collega’s en andere ketenpartners met betrekking tot cliënt in relatie tot de aanvragen;
  • Je toetst collegiaal de adviezen en beschikkingen van je collega’s aan wet- en regelgeving en beleid en geeft hier feedback op.
  • Je doet mee aan diverse interne en externe overleggen en projecten. Zo denk je mee over hoe we intern onze dienstverlening en werkprocessen verder kunnen verbeteren.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde mbo 4 opleiding met relevante werkervaring of bent een hbo-starter met een relevante studie zoals Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Je hebt al een goede basiskennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Participatiewet;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring binnen het sociaal domein;
  • Je bent iemand die je nieuwe systemen snel eigen maakt. Heb je al ervaring met het programma Suite4SociaalDomein? Dan is dat een pluspunt.

Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Minimaal € 2.404,-- (aanloopschaal 6) en maximaal  € 3.784,-- (functieschaal 7) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
     
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Joline Guldemeester, kwaliteitsmedewerker Passend Werk en Inkomen.

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Annet Okkerse, beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.
 

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
 
Reageren kan tot  en met 6 augustus 2024. De eerste gesprekken staan gepland op dinsdag 20 augustus tussen 9.00 uur en 12.00 uur.  

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs