Inkoopadviseur
- € 3.602,- (aanloopschaal 10) - € 5.691,- (functieschaal 10A)
- 36 uur
- Hbo+
- Organisatie & Advies
- Sluitingsdatum: 9 december 2024
Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega Inkoopadviseur!
De gemeente is een organisatie met ontelbare producten en diensten, hierdoor is Inkoop een onmisbare schakel. Op zoek naar een baan als specialist, partner en (door)ontwikkelaar in één? Dan is dit de nieuwe baan voor jou!
Inkoop bestaat uit twee Inkoopadviseurs, wat onderdeel is van team Organisatie & Advies. Organisatie & Advies is het team waar alle adviseurs op het gebied van Bedrijfsvoering een zelfsturend team vormen. Dit zelfsturende team geeft dagelijks operationele, tactische en strategische advisering richting collega’s, teamleiders en directie. Mede dankzij jouw komst als nieuwe collega Inkoopadviseur kunnen we verder aan de slag met de doorontwikkeling. Dit voor alles wat met inkoop en aanbesteding te maken heeft, want daar hebben we behoefte aan. Jouw kennis en ervaring is dus meer dan welkom!
Van teamleiders, en de overige betrokken collega’s van dat team, wordt op dit moment verwacht dat zij zelf verantwoordelijkheid pakken over de inhoud en het proces. Zij hebben zicht op voortgang en resultaat van hun inkooptrajecten. Afhankelijk van het team, kan er worden gedacht aan trajecten die te maken hebben met bijvoorbeeld zorg, onderwijs, ICT, techniek en huisvesting. Super verschillende en afwisselende onderwerpen.
De Inkoopadviseurs bieden de advisering en ondersteuning die nodig is om alle trajecten optimaal te laten verlopen. Jullie kennis en expertise is hierbij van essentieel belang. Naast onze eigen Inkoopadviseurs zetten wij ook externe inkoopadviesbureaus in. Om dit continu in goede banen te leiden pakken jullie de coördinerende en strategische rol op. Zo blijft de regie binnen de organisatie, maar is er ondersteuning waar nodig.
Het huidige takenpakket voor de Inkoopadviseur is duidelijk, maar hoe richten we inkoop en aanbesteding op dit moment in? Past dit nog binnen onze organisatie? En hoe zouden we dit misschien wel veel beter kunnen organiseren? Dat beeld ontwikkelen we graag verder, samen met jou. Bouw jij met ons mee?
Deze werkzaamheden maken jou blij:
- (Strategisch) adviseren over complexe inkoop strategieën.
- Het bepalen van selectie- en gunningscriteria bij komende aanbestedingen.
- Het adviseren over doelmatigheid- en rechtmatigheidsvraagstukken in het kader van aanbestedingen.
- Sparringpartner en vraagbaak zijn voor collega’s, bestuur en directie.
- Het verbinden van de organisatie- en inkoopdoelstellingen.
- Regie voeren, samen met je collega Inkoopadviseur, over alle inkoop trajecten.
- Het voeren van contractmanagement.
- Onderdeel zijn van projectgroepen om Inkoop te vertegenwoordigen.
- Inkoop en aanbesteding team overstijgend door ontwikkelen, dankzij alle taken en verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken.
Wat vragen wij?
- Minimaal een afgeronde hbo opleiding met aantoonbare, relevante Inkoop werkervaring;
- Ruime kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, inkoopprocedures en het kunnen toepassen hiervan;
- Je bent analytisch, daadkrachtig en een echte teamspeler. Dankzij jouw kwaliteiten weet je een sterke band op te bouwen en je adviezen te geven;
- Je hebt ervaring in het ontwikkelen, toelichten (en verdedigen) van standpunten/voorstellen in alle lagen van een organisatie. Met jou als collega wordt de doorontwikkeling van inkoop en aanbesteding realiteit.
Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken?
Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.
Benieuwd naar nog meer informatie?
Wat bieden wij?
- Minimaal €3.602,- (aanloopschaal 10), maximaal €5.691,- (functieschaal 10A) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
- €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
- Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
- Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.
Meer informatie?
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Teunis-Jan van Wijk, Inkoopadviseur.
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jelte van Schelven, Beleidsadviseur HRM.
Hij is bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.
Solliciteren!
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!
Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
Reageren kan tot 9 december 2024. De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 12 december, tussen 09:00 en 12:00 uur.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.