Junior Adviseur Ruimtelijke Ordening

  • € 3.052,- (aanloopschaal 8) – € 4.811,- (functieschaal 9)
  • 18 uur per week
  • Hbo
  • Team Omgeving
  • Sluitingsdatum 5 mei
     

Wil jij je ontwikkelen binnen het vakgebied van ruimtelijke ordening en meewerken aan de toekomst van Goeree-Overflakkee? Heb jij een scherp oog voor ruimtelijke ontwikkelingen en juridische kaders? Dan zijn wij op zoek naar jou!

In deze veelzijdige functie werk je aan initiatieven en processen die het eiland versterken, zodat het ook over vijf, tien en vijftig jaar een mooie, leefbare plek blijft. Samen met een enthousiast en professioneel team zorg jij ervoor dat de ruimtelijke vraagstukken van nu bijdragen aan de regio van morgen.

Als Junior Adviseur Ruimtelijke Ordening speel je een belangrijke rol bij de ruimtelijke ontwikkeling van onze gemeente. Je houdt je bezig met planschadeprocedures en beoordeelt eenvoudige principeverzoeken van initiatiefnemers die ruimtelijke ontwikkelingen willen realiseren. Daarbij werk je samen met collega’s, bestuurders en externe partijen om tot zorgvuldige en (juridisch) onderbouwde adviezen te komen.

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Behandeling van planschade- en nadeelcompensatieverzoeken. Je onderhoudt contacten met een extern adviseur over de procedure. Je adviseert het college over de afwikkeling van het verzoek;
  • Bij eventuele bezwaren ga je naar de commissie als behandelend adviseur;
  • Beoordelen en afhandelen van eenvoudige principeverzoeken voor ruimtelijke ontwikkelingen;
  • Toetsen van initiatieven aan wet- en regelgeving, waaronder de Omgevingswet;
  • Ondersteunen bij het opstellen van ruimtelijke onderbouwingen en beleidsadviezen;
  • Afstemmen met collega’s, externe adviseurs en initiatiefnemers;
  • In overleg behoort een secretarisrol aan de Omgevingstafel tot de mogelijkheden.

Wat vragen wij?

We zoeken iemand die:

  • Een afgeronde hbo-opleiding heeft, bijvoorbeeld in Planologie, Ruimtelijke Ordening, Rechten, Bestuurskunde of een vergelijkbare richting.
  • Affiniteit heeft met ruimtelijke ordening, planschade en beleidsvraagstukken.
  • Werkt met een nauwkeurige en analytische aanpak.
  • Sterke communicatieve vaardigheden heeft en een proactieve houding toont.
  • Kennis heeft van de Omgevingswet
  • Ervaring heeft met gemeentelijke processen

Daarnaast verwachten wij:

  • Een uitstekende teamspeler die ook zelfstandig kan opereren en een goede balans weet te vinden tussen samenwerking en het nemen van eigen verantwoordelijkheid.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, waarmee je overtuigend en helder kunt communiceren met diverse stakeholders, waaronder bestuurders, collega's en externe partijen.
  • Een flexibele houding en het vermogen om snel te schakelen tussen verschillende prioriteiten, gecombineerd met een scherp politiek inzicht en sensitiviteit.

Hoe is het om bij de gemeente te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Minimaal € 3.052,- (aanloopschaal 8), maximaal €4.811,- (functieschaal 9) per maand. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, daarbij kan een aanloopschaal van toepassing zijn.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.  
     
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,5 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Maartje Bongers, Teamleider Omgeving. 

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe. 

Reageren kan t/m 4 mei 2025. De eerste gesprekken staan gepland op dinsdag 13 mei 2025, tussen 14:00 en 15:30 uur.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs