Medewerker Uitkeringsadministratie
- € 2.316,--/ € 3.524,--
- 28 uur
- Mbo
- Passend Werk en Inkomen
- Sluitingsdatum: reageren kan tot en met 31 maart

Als medewerker uitkeringsadministratie pak je de financieel administratieve handelingen op die bij de uitkeringsadministratie horen. Dit brede takenpakket vraagt om cijfermatig inzicht, een flexibele houding en verantwoordelijkheidsgevoel.
Kwaliteit en accuratesse staan bij jou hoog in het vaandel; je zorgt er graag voor dat alles klopt. Je bent in staat correct om te gaan met vertrouwelijke informatie. De computer is bij de uitoefening van je taak je rechterhand waarbij jij de systemen optimaal weet te gebruiken.
Na een inwerkperiode ben je in staat zelfstandig uitkeringen betaalbaar te stellen. Je kunt ertegen dat je niet van tevoren weet wat een dag zal brengen en dat je niet ongestoord je to-do-lijstje kunt afwerken. Je kunt goed omgaan met werkdruk en weet waar de prioriteiten liggen.
Een dag uit….
Je komt ’s morgens binnen en start je computer op. Je kijkt je werkvoorraad na in Suite voor het Sociaal Domein en leest je mail door om te zien of daar belangrijke zaken tussen zitten die prioriteit hebben. Deze week hebben de periodieke verklaringen voorrang. Er zit een aantal lastige loonstroken bij. Deze verwerk je in de uit te betalen uitkering van deze maand. Tussendoor komen er nog wat spoed betalingen, maar jij weet daar je draai in te vinden.
Een collega vraagt je of je met spoed een voorschot kunt regelen voor een cliënt. Hier ga je snel achteraan zodat de client dezelfde dag het geld nog op de rekening heeft. Tussendoor beantwoord je een aantal telefoontjes van cliënten die vragen hebben over hun uitkering.
Deze werkzaamheden maken jou blij:
- Financieel administratief verwerken van aanvragen, mutaties en betalingsopdrachten aan de hand van rapportages;
- Berekenen van terugvorderingen;
- Beoordelen, berekenen en verwerken van inkomsten;
- Het inhouden en doorbetalen van bedragen voor vaste lasten om je cliënt te ontzorgen;
- Uitvoeren derdenbeslag;
- Telefonisch en per email afhandelen van vragen van cliënten en collega’s.
Wat vragen wij?
- Een gerichte en afgeronde opleiding op Mbo-niveau in combinatie met relevante ervaring. Ervaring met een uitkeringsadministratie of salarisadministratie is een pre;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden;
- Kunnen werken met Excel;
- Cijfermatig inzicht.
Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.
Benieuwd naar nog meer informatie?
Wat bieden wij?
- Minimaal € € 2.316,-- en maximaal € 3.524, -- per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
- € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
- Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,5 voor werkgeluk.
- Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.
Meer informatie?
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met David van Kampen, teamleider Passend Werk en Inkomen.
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Annet Okkerse, Beleidsadviseur HRM.
Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 140187.

Solliciteren!
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!
Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
Reageren kan tot en met 31 maart 2025. De eerste gesprekken staan gepland op woensdagmiddag 9 april tussen 13.00 uur en 16.30 uur.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs