Medior Adviseur RO

  • €3.359,- (aanloopschaal 9) – €5.313,- (functieschaal 10)
  • 36 uur per week
  • Hbo
  • Team Omgeving
  • Geen sluitingsdatum
     

Als adviseur bij onze gemeente draag je bij aan het mogelijk maken van diverse initiatieven op het gebied van bouwen en wonen. Van het omvormen van schuren tot appartementen tot het ontwikkelen van nieuwe woonwijken, jouw bijdrage zorgt ervoor dat we over decennia nog steeds trots zijn op onze kernen en ons buitengebied. Doe mee met ons team en maak van ons eiland een nog mooiere plek om te wonen, te werken en te genieten, nu en in de toekomst!

We zijn opzoek naar een adviseur die ervaring heeft met het ontwikkelen, actualiseren van plannen en het opstellen van beleidstukken op het terrein van de fysieke leefomgeving. Een adviseur die ervaring heeft met planologische procedures en principeverzoeken. Die het college en initiatienemers adviseert bij (complexe) ruimtelijke initiatieven van het begin tot het eind.

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Adviseren van collega’s over toepassing van ruimtelijk beleid bij omgevingsvergunningen en handhavingszaken.
  • Zelfstandig leiden van middelgrote ruimtelijke projecten, waarbij je zorgvuldig ruimtelijke processen afhandelt en fungeert als aanspreekpunt voor interne en externe partijen.
  • Toetsen en beoordelen van principeverzoeken om af te wijken van het omgevingsplan, in nauwe samenwerking met andere beleidsvelden.
  • Adviseren, voorbereiden, opstellen en begeleiden van (herzieningen van) het omgevingsplan zowel inhoudelijk als procesmatig.
  • Uitvoeren van overige ruimtelijke werkzaamheden binnen het team, waarbij je bijdraagt aan algehele voortgang van de afdeling.
  • Bijdragen aan het opstellen van nieuw beleid en het verbeteren van processen.

Wat vragen wij?

We zoeken iemand die:

  • hbo werk- en denkniveau heeft met aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied ruimtelijke ontwikkeling;
  • kennis heeft van de (omgevings)wet (gemeentelijk) beleid en BOPA procedures, conceptaanvragen, principeverzoeken en wijziging van het omgevingsplan, en het vermogen heeft deze toe te passen
  • analytisch sterk, gedreven en enthousiast is en plezier beleeft aan het behalen van resultaten, zowel in teamverband als zelfstandig;
  • denkt in oplossingen, het doel centraal stelt, gebruik maakt van vakkennis en creatief inzicht, en verbanden legt met andere beleidsterreinen zonder belemmeringen;
  • collega’s, bestuurders, belanghebbenden en rechters zowel mondeling als schriftelijk kan overtuigen;
  • affiniteit heeft met projectmatig werken, in staat is om projecten te faseren en projectmatig en een projectgroep aan te sturen;
  • een flexibele houding heeft, een politieke antenne bezit en snel kan schakelen tussen verschillende taken.

Daarnaast verwachten wij:

  • sterke communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht, zowel mondeling als schriftelijk;
  • een oplossingsgerichte en resultaatgerichte instelling;
  • het vermogen om snel te schakelen tussen verschillende taken en situaties, met behoud van overzicht;
  • creatief en strategisch inzicht om verbanden te leggen tussen verschillende beleidsterreinen
  • een teamspeler die ook zelfstandig uitstekend kan functioneren.

Hoe is het om bij de gemeente te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Minimaal €3.359,- (aanloopschaal 9), maximaal €5.313,- (functieschaal 10) per maand. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, daarbij kan een aanloopschaal van toepassing zijn.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.  
     
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,5 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Maartje Bongers, Teamleider Omgeving. 

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe. 

Voor deze vacature geldt geen sluitingsdatum.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs