Procesregisseur
- € 3.359,-- (minimaal) / € 5.313,-- (maximaal)
- 36 uur
- Hbo
- Jeugd en Gezin
- Sluitingsdatum: reageren kan tot en met 28 maart

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het beoordelen van de aanmeldingen. Na triage, ga je aan de slag. De aanpak die je toepast binnen huishoudens met meerdere problemen kan verschillen. Dit doe je door het voeren van casusregie of intensief casusregie.
Er zijn huishoudens die meer baat hebben bij een brede, diepgaande systeemanalyse. Dit doe je door meerdere gesprekken te voeren. Het eigen en professionele netwerk wordt hier nauw bij betrokken. Samen kom je tot één plan voor het hele huishouden met verschillende expertises. Procesregisseurs hebben expertise op het gebied van jeugdzorg, LVB, verslaving, psychiatrie, veilig wonen, en gezond financieel overzicht.
Alle casuïstiek bespreek je in je gebiedsteam onder leiding van een gedragswetenschapper. In je gebiedsteam werk je nauw samen met de Senior consulent Jeugd die de toeleiding tot jeugdhulp organiseert. Ook andere medewerkers uit het gemeentelijk sociaal domein kunnen hierop aansluiten. Zo komen we tot een integrale aanpak.
Iedere procesregisseur heeft een taakaccent. Hierbij kan gedacht worden aan huiselijk geweld of op nazorg ex-gedetineerden of vluchtelingen.
Deze werkzaamheden maken jou blij:
De procesregisseur is verantwoordelijk voor het proces met betrekking tot het coördineren, onderhouden en versterken van de samenwerking tussen professionals in het sociaal domein (ingeval van complexe situaties). Je vertaalt signalen uit de praktijk naar adviezen. Je zorgt voor afstemming en samenwerking tussen alle betrokkenen. Het werk van de procesregisseur vraagt dat je schakelt tussen de verschillende taken die bij de functie horen.
Kerntaken zijn:
- Afnemen van een intake;
- Maken van een procesplan;
- Voeren van regie op processen/hulp;
- Zorgdragen voor de inzetten van passende hulp;
- Coördineren en monitoren van processen/hulp;
- Ingrijpen bij stagnatie van de ondersteuning;
- Bijdragen aan team overleggen waarin casuïstiek besproken wordt.
Wat vragen wij?
- Je hebt een Hbo werk/ denkniveau en je hebt minimaal twee jaar kennis en ervaring binnen het vakgebied. Je moet hierbij denken aan kennis van wetgeving in het sociaal domein, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
- Je hebt kennis van jeugd- en volwassenenproblematiek om een inschatting te kunnen maken voor de inzet van een passend hulpaanbod;
- Je bent bekend met, of hebt overzicht van de ondersteuningsvormen waarvoor de gemeente momenteel verantwoordelijk is: bijvoorbeeld Wmo-voorzieningen, schuldhulpverlening, (preventieve) jeugdhulpvoorzieningen, onderwijsvoorzieningen (leerplicht);
- Je hebt goede gespreksvaardigheden, een sterk analytisch vermogen en kunt je keuzes schriftelijk goed motiveren. Je bent daadkrachtig en resultaatgericht;
- Het is noodzakelijk dat je goed met stress en onverwachte situaties kunt omgaan. Je opereert tactvol en je bent flexibel.
Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.
Benieuwd naar nog meer informatie?
Wat bieden wij?
- Minimaal € 3.359,-- en maximaal € 5.313,-- per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
- € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
- Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,5 voor werkgeluk.
- Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.
Meer informatie?
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Gaby Kolmus, teamleider Jeugd en Gezin.
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Annet Okkerse, Beleidsadviseur HRM.
Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 140187.

Solliciteren!
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!
Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
Reageren kan tot en met 28 maart 2025. De eerste gesprekken staan gepland op maandagmiddag 7 april tussen 12.30 uur en 14.30 uur en op woensdagmorgen 9 april tussen 11.00 en 12.30 uur. Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs