Procesregisseur (Kinderopvangtoeslagaffaire)
- € 3.359,- (minimaal) - € 5.313,- (maximaal)
- 36 uur
- Hbo
- Jeugd en Gezin
- Sluitingsdatum: 10 december 2024
Wat ga je doen?
Als procesregisseur met taakaccent Toeslagenaffaire ben je binnen de gemeente het eerste aanspreekpunt voor inwoners en/of slachtoffers die zich hebben gemeld als gedupeerde van de Kinderopvangtoeslagenaffaire. Je legt contact met hen en onderzoekt of er behoefte is aan hulp vanuit de gemeente.
Bij behoefte aan ondersteuning nodig je gedupeerden uit op gesprek. Samen met hen leg je de doelen vast in een plan van aanpak. Je bent begripvol en oordeelt niet. Herstellen van het vertrouwen is één van de belangrijkste uitgangspunten. Je onderzoekt wat voor dit moment acuut noodzakelijke stappen zijn om een ‘nieuwe start’ te kunnen realiseren.
Wanneer de hulpvragen duidelijk zijn, schakel jij als procesregisseur met desbetreffende afdelingen om ervoor te zorgen dat de hulp snel tot stand kan komen. Wanneer noodzakelijk heb je de mogelijkheid om spullen aan te schaffen en/of diensten in te zetten. Vanuit jouw rol blijf je het traject van de inwoner binnen de gemeente monitoren. Indien nodig stel je het plan bij. Dankzij jouw ondersteuning krijgen gedupeerden van de Kinderopvangtoeslagen de kans om een nieuwe start te maken en weer perspectief te vinden.
Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de kinderopvangtoeslag. Je houdt je kennis actueel, zodat jij andere afdelingen en/of collega’s kunt voorzien van de juiste informatie óf hen kan wijzen op nieuwe ontwikkelingen die betrekking hebben op hun werkzaamheden.
Deze werkzaamheden maken jou blij
De procesregisseur is verantwoordelijk voor het proces met betrekking tot het coördineren, onderhouden en versterken van de samenwerking tussen professionals in het sociaal domein. Je vertaalt signalen uit de praktijk naar adviezen. Je zorgt voor afstemming en samenwerking tussen alle betrokkenen. Het werk van de procesregisseur vraagt dat je schakelt tussen de verschillende taken die bij de functie horen.
Kerntaken zijn:
- Individuele begeleiding van gedupeerden van de kinderopvangtoeslagenaffaire, met focus op herstel en toekomstperspectief;
- Opstellen en uitvoeren van een Plan van Aanpak in samenwerking met inwoners en betrokken professionals;
- Voeren van regie op processen/hulp;
- Zorgdragen voor de inzetten van passende hulp;
- Samenwerking en afstemming met gemeentelijke instanties, welzijnsorganisaties en andere partners binnen de Brede Ondersteuning;
- Bijdragen aan team overleggen waarin casuïstiek besproken wordt;
- Je bent deskundig en team overstijgend aanspreekpunt voor vragen rondom gedupeerden van de toeslagenaffaire. Daarbij bied je ook heel praktisch je ondersteuning aan collega's door in een casus op te trekken.
Wat vragen wij?
- Je hebt een Hbo werk/ denkniveau en je hebt minimaal twee jaar kennis en ervaring binnen het vakgebied. Je moet hierbij denken aan kennis van wetgeving in het sociaal domein, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
- Je hebt kennis van jeugd- en volwassenenproblematiek om een inschatting te kunnen maken voor de inzet van een passend hulpaanbod;
- Je bent bekend met, of hebt overzicht van de ondersteuningsvormen waarvoor de gemeente momenteel verantwoordelijk is: bijvoorbeeld Wmo-voorzieningen, schuldhulpverlening, (preventieve) jeugdhulpvoorzieningen, onderwijsvoorzieningen (leerplicht).
- Je hebt goede gespreksvaardigheden, een sterk analytisch vermogen en kunt je keuzes schriftelijk goed motiveren. Je bent daadkrachtig en resultaatgericht.
- Het is noodzakelijk dat je goed met stress en onverwachte situaties kunt omgaan. Je opereert tactvol en je bent flexibel.
Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken?
Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.
Benieuwd naar nog meer informatie?
Wat bieden wij?
- Minimaal € 3.359,-- en maximaal € 5.313,-- per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
- € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
- Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
- Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.
Meer informatie?
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Gaby Kolmus, teamleider Jeugd en Gezin.
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Annet Okkerse, Beleidsadviseur HRM. Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 140187.
Solliciteren!
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Het helpt ons enorm wanneer je in je brief aangeeft voor hoeveel uur je aanmerking wenst te komen.
Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
Reageren kan tot 10 december 2024. De eerste gesprekken staan gepland op woensdag 18 december tussen 8.30 uur en 11.30 uur.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.