Senior Adviseur Omgevingswet

  • Minimaal €3.944,- en maximaal € 6.072,- per maand
  • 36 uur
  • Hbo/ Wo
  • Team Omgeving
  • Sluitingsdatum: 7 januari 2025

Heb jij interesse in een functie waarin je de ontwikkeling van bouw- en wooninitiatieven op het prachtige eiland Goeree-Overflakkee stimuleert? 

Denk aan het herbestemmen van schuren tot appartementen, het opzetten van een wooncluster voor ouderen en het bijdragen aan de ontwikkeling van een nieuwe woonwijk aan de rand van een dorpskern. Deze initiatieven dragen direct bij aan het behoud en de versterking van de leefbaarheid van onze dorpskernen en het mooie buitengebied.

Als Senior Adviseur Omgevingswet heb jij een belangrijke rol in het mogelijk maken van deze ontwikkelingen. Binnen het team Omgeving werk je mee aan een toekomst waarin we over vijf, tien, en zelfs vijftig jaar trots kunnen wonen, ondernemen, en recreëren op ons eiland. Je maakt deel uit van het team van vergunningverleners, dat samen met de collega's van Ruimtelijke Ontwikkeling verantwoordelijk is voor het beoordelen van bouwaanvragen en schetsplannen. Als Senior Adviseur Omgevingswet ben jij een belangrijke schakel binnen het team.

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Integraal samenwerken: je werkt nauw samen met verschillende teams binnen de organisatie en externe partners om gezamenlijke doelstellingen te realiseren
  • Kwaliteitsborging: je draagt bij aan het verbeteren van interne werkprocessen en zorgt voor de correcte verlening van vergunningen op een integrale manier. Je helpt de werkprocessen naar één uniform proces te brengen en toetst de kwaliteit van de aanvragen.
  • Casemanagement: je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van complexe en/of gevoelige vergunningaanvragen, inclusief de bestuurlijke aspecten, en levert ad-hoc advies bij knelpunten.
  • Troubleshooting: je speelt een actieve rol in het troubleshooten bij knelpunten die zich voordoen tijdens het proces, zodat de voortgang gewaarborgd blijft.
  • Begeleiding en coachen: je fungeert als begeleider en coach voor (nieuwe) medewerkers en leidt minder ervaren collega's op, wat bijdraagt aan de groei van het team.
  • Projecten en overleggen: je neemt deel aan verschillende projecten en overleggen binnen de organisatie. Dit omvat ook strategische overleggen met de wethouder waarin jij jouw visie en input levert op belangrijke beleidsbeslissingen.
  • Verantwoordelijkheid in planning: je hebt een controlerende rol in de planning & control cyclus, waarbij je de voortgang van projecten bewaakt en zorgt dat de planning goed aansluit bij de strategische doelstellingen van de organisatie.

Wat vragen wij?

We zoeken iemand die:

  • beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding met aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied;
  • ervaring heeft met bouwkundig toetsen, ruimtelijke procedures en het toetsen van bestemmingsplannen;
  • beleidsvragen kan formuleren op basis van terugkerende vraagstukken rondom vergunningsaanvragen en deze kan omzetten naar beleid, zodat steeds minder ad-hoc of repeterende vraagstukken beoordeeld hoeven te worden;
  • besluitvaardig is, creatief en oplossingsgericht te werk gaat. Je bent doortastend in uitdagende situaties
  • de kunst van samenwerking beheerst. Je communiceert helder en eerlijk en werkt graag samen om gezamenlijke doelen te bereiken.
  • regisseur is, het overzicht bewaakt en in staat is verschillende belangen en partijen effectief te coördineren om gezamenlijke doelstellingen te realiseren.
  • oog heeft voor tegenstrijdige belangen en daar op een professionele wijze mee om kan gaan.

Daarnaast verwachten we:

  • sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe vraagstukken te doorgronden en op te lossen;
  • een gedreven en enthousiaste werkhouding, waarbij je met overtuigingskracht zowel mondeling als schriftelijk je standpunten kunt overbrengen;
  • een oplossingsgerichte mindset, waarbij je de focus houdt op het bereiken van doelen door vakkennis en creatief inzicht, en verbinding legt tussen verschillende beleidsterreinen en disciplines;
  • flexibiliteit in het omgaan met veranderingen en het vermogen om in een dynamische werkomgeving te functioneren.


     

Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Minimaal € 3.944,- (aanloopschaal 10A), maximaal € 6.072,- (functieschaal 11) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Maartje Bongers, Teamleider Omgeving
Bekijk hier onze werkenbij pagina!

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.
 

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
 
Reageren kan t/m 6 januari 2025. De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 16 januari 2025, tussen 10.00 en 13.00 uur.

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs