Senior Adviseur RO

  • €3.944,- (aanloopschaal 10A) – €6.072,- (functieschaal 11)
  • 24 tot 36 uur per week
  • Wo
  • Omgeving
  • Sluitingsdatum: 31 maart 2025
     

Jouw expertise draagt bij aan de toekomst van onze regio!

Als adviseur ruimtelijke ontwikkeling speel je een sleutelrol in het vormgeven van het landschap van ons eiland. Van het ombouwen van gebouwen tot het ontwikkelen van nieuwe woonwijken, jij helpt mee om de visie voor de toekomst te realiseren. In deze veelzijdige functie werk je aan projecten die het eiland versterken, zodat het ook over vijf, tien en vijftig jaar een mooie, leefbare plek blijft. Samen met een enthousiast en professioneel team zorg jij ervoor dat de ruimtelijke vraagstukken van nu bijdragen aan de regio van morgen.

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Strategisch adviseren van collega’s en externe partijen over complexe ruimtelijke vraagstukken, en leiden van zorgvuldige afhandeling van ruimtelijke processen met lange termijn visie.
  • Beleid opstellen en/of een bijdrage leveren aan beleidsnota’s van aanpalende teams
  • Coördineren van kleine en middelgrote ruimtelijke initiatieven/projecten, waarbij je niet alleen processen bewaakt, maar ook zorgt voor efficiënte uitvoering en eindverantwoordelijkheid draagt.
  • Actief bijdragen aan ontwikkeling en herziening van omgevingsplannen, waarbij je strategische keuzes maakt en lange termijn impact van besluiten waarborgt.
  • Begeleiden van planologische procedures
  • Werken met plannen en procedures volgens de (TAM-)IMRO en STOP/TPOD-methodiek
  • Werken in Rx.Base
  • Adviseren over en werken met BOPA-procedures
  • Regionale samenwerking
  • Coachen en begeleiden van het team bij uitvoeren ruimtelijke vraagstukken, en borgen van kwaliteit en professionaliteit van werk.
  • Een zelfstandige rol innemen en als sparringpartner fungeren voor minder ervaren collega’s.
  • Bijdragen aan verdere professionalisering van team, en faciliteren van kennisdeling en ontwikkeling van collega’s.

     

Wat vragen wij?

We zoeken iemand die:

  • Beschikt over een WO-master in ruimtelijke ontwikkeling of een gerelateerd vakgebied en aantoonbare ervaring als adviseur/projectleider van integrale ruimtelijke projecten.
  • Kennis heeft van wet- en regelgeving binnen ruimtelijke ordening gedegen kennis heeft van relevante wet- en regelgeving, gemeentelijk beleid en procedures en in staat is deze effectief toe te passen.
  • Ervaring heeft met het ontwikkelen van strategische scenario’s en het opstellen van beleidsnota’s en adviezen voor zowel interne als externe belanghebbenden.
  • Vaardig is in het voeren van gesprekken en het presenteren van standpunten, waarbij je voorstellen overtuigend weet over te brengen.

Daarnaast verwachten wij:

  • Een analytisch sterke en oplossingsgerichte mindset, waarbij je in staat bent om complexe vraagstukken te vertalen naar praktische oplossingen en verbanden te leggen tussen verschillende beleidsterreinen.
  • Een uitstekende teamspeler die ook zelfstandig kan opereren en een goede balans weet te vinden tussen samenwerking en het nemen van eigen verantwoordelijkheid.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, waarmee je overtuigend en helder kunt communiceren met diverse stakeholders, waaronder bestuurders, collega's en externe partijen.
  • Een flexibele houding en het vermogen om snel te schakelen tussen verschillende prioriteiten, gecombineerd met een scherp politiek inzicht en sensitiviteit.

Hoe is het om bij de gemeente te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Minimaal €3.944,- (aanloopschaal 10A), maximaal €6.072,- (functieschaal 11) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie. 
  • €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis. 
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.  
     
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.  
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld. 
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,5 voor werkgeluk. 
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Maartje Bongers, Teamleider Omgeving. 

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.

Reageren kan t/m 30 maart 2025. De eerste gesprekken staan gepland op woensdagochtend 2 april 2025.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs