Senior Adviseur Ruimtelijke Ordening +

  • € 4.264,- (aanloopschaal 11) - € 6.862,- (functieschaal 12)
  • 32 uur per week (0,89 fte)
  • Hbo/ WO
  • Team Omgeving
  • Sluitingsdatum: 18 november

Voor het team omgeving zoeken wij een Senior Adviseur Ruimtelijke Ordening + met coördinerende taken

Ben jij een ervaren professional op het gebied van ruimtelijke ordening en zoek je een coördinerende rol waarin je jouw kennis en ervaring kunt inzetten als sparringpartner en als rechterhand van de teamleider? Heb jij de flexibiliteit om snel te schakelen, ook wanneer er weinig informatie beschikbaar is? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw rol

Als Senior Adviseur Ruimtelijke Ordening speel je een sleutelrol binnen ons team. Jij adviseert over ruimtelijke vraagstukken, maar bent ook het eerste aanspreekpunt wanneer er snel geschakeld moet worden. Je houdt je bezig met beleidsontwikkelingen, maar neemt daarnaast de leiding in het oplossen van onverwachte uitdagingen. Met jouw expertise en overzicht zorg je ervoor dat het team effectief blijft functioneren, zelfs onder druk.

Je bent de sparringpartner voor het team en werkt nauw samen met de teamleider, waarbij je snel knopen doorhakt en bijdraagt aan de dagelijkse aansturing. Het accent van deze functie ligt op het coördineren en troubleshooten binnen het taakveld Ruimtelijke Ordening, waarbij je zowel de kwaliteit als de voortgang van ons werk waarborgt. Jij krijgt energie van complexe uitdagingen!

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Coördineren en begeleiden van complexe ruimtelijke projecten.
  • Vertegenwoordigen van het team in interne en externe overleggen.
  • Fungeren als sparringpartner en troubleshooter.
  • Coördineren van werkzaamheden van het werkverdelingsoverleg.
  • Opstellen van beleidsadviezen en rapportages op het gebied van ruimtelijke ordening.
  • Nauwe samenwerking met de teamleider, waarbij je ondersteunt in de dagelijkse aansturing.
  • Acteren binnen de strategische vraagstukken
  • Proactief inspelen op nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied en deze vertalen naar beleid en advies.

Wat vragen wij?

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting van ruimtelijke ordening, planologie of een vergelijkbaar vakgebied.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen de ruimtelijke ordening of een soortgelijke functie.
  • Kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid en procedures op onderdelen van het betreffende terrein, en het vermogen om deze toe te passen en te vertalen
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om als verbindende schakel binnen en buiten het team te fungeren.
  • Een proactieve houding en analytisch vermogen om complexe vraagstukken te doorgronden en op te lossen.
  • Vaardigheid in het ontwikkelen van scenario’s, het opstellen van nota’s en adviezen, en het optreden in overlegsituaties om standpunten toe te lichten, te verdedigen en voorstellen te doen.
  • Een flexibele houding, een politieke antenne en snel kunnen schakelen tussen verschillende taken
  • Ervaring met coördinatie is een pré.

Hoe is het om bij de gemeente te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.

Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Naast een fijne organisatie, een betrokken team en aandacht voor jouw ontwikkeling een salaris van minimaal € 4.264.– aanloopschaal 11 en maximaal € 6.862 functieschaal 12.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. > Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Maartje Bongers, teamleider Omgeving.

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.

Reageren kan t/m 17 november. De eerste gesprekken staan gepland op vrijdag 22 november tussen 09.00 en 12.00 uur.

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.