Senior Casemanager Omgevingswet
- € 3.359,- (aanloopschaal 9) - € 5.313,- (functieschaal 10)
- 32-36 uur
- Hbo
- Omgeving
Team Omgeving bevindt zich in het middelpunt van de vele initiatieven die plaatsvinden op ons prachtige eiland. Van het transformeren van schuren tot appartementen tot het ontwikkelen van woonclusters voor ouderen, zijn we actief betrokken bij alle aspecten van bouwen en wonen. Ons hechte team van hardwerkende en vakkundige collega's zet zich volledig in om deze initiatieven mogelijk te maken, terwijl we tegelijkertijd actief de kwaliteit van onze kernen en het omliggende buitengebied beschermen en versterken. Als casemanager bij onze gemeente draag je actief bij aan een duurzame toekomst waarin we nog steeds trots zijn om te wonen, te werken en te recreëren op ons eiland, zowel over vijf, tien als vijftig jaar.
Deze werkzaamheden maken jou blij:
Als Senior Casemanager Omgevingswet ben je verantwoordelijk voor het gehele traject van vergunningen en meldingen, vanaf het moment van indienen tot en met de verlening, weigering of wijziging. Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit en zorgt voor afstemming met de betrokken partijen. Je adviseert over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn. Je beargumenteert goedkeuringen of afwijzingen en stemt bevindingen af met het oog op draagvlak bij betrokkenen en belanghebbenden. Als Senior Casemanager draag je ook actief bij aan het vormgeven en uitvoeren van het beleid op middellange termijn.
Daarnaast:
- spar je inhoudelijk met andere casemanagers tijdens werkoverleg, waarbij je ook een coachende rol vervult.
- neem je persoonlijk contact op met aanvragers om het proces toe te lichten en knelpunten op te lossen in grote en complexe aanvragen.
- ben je sparringpartner voor projectleiders binnen het team Gebiedsontwikkeling en zorg je voor de juiste informatieoverdracht naar externe partijen.
Wat vragen wij?
We zoeken een casemanager die:
- enthousiast is en goed en duidelijk communiceert, met focus op het centraal stellen van de klant;
- bekend is met ruimtelijke procedures en specifiek ervaring heeft met de procedures en processen die verband houden met de omgevingswet;
- analytisch, omgevingsbewust, initiatiefrijk en overtuigend is;
- een teamplayer is en goed kan samenwerken met collega's om gezamenlijke doelen te bereiken, maar ook zelfstandig kan werken en initiatief neemt;
- flexibel is en zich kan aanpassen aan veranderende omstandigheden en prioriteiten binnen een dynamische werkomgeving;
- gevoel heeft voor politieke verhoudingen en bekend is met politiek-bestuurlijke besluitvorming.
Daarnaast verwachten wij:
- Hbo- werk en denkniveau met ruime aanvullende kennis en/of ervaring op het vakgebied. Bijvoorbeeld een afgeronde opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, bouwkunde of juridisch/recht;
- ABW 1 en 2 is een pré;
- (bij voorkeur) ervaring als casemanager/ vergunningverlener of RO-medewerker bij een gemeentelijke organisatie;
- ruime kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
- ervaring in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van standpunten en het doen van voorstellen.
Hoe is het om bij de gemeente te werken?
Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.
Benieuwd naar nog meer informatie?
Wat bieden wij?
- Minimaal € 3.359,- aanloopschaal 9, maximaal € 5.313,- functieschaal 10 per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
- € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
- Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
- Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.
Meer informatie?
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Maartje Bongers, Teamleider Omgeving.
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.
Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.
Solliciteren!
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!
Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
Voor deze vacature geldt geen sluitingsdatum.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs