Servicedesk Medewerker
- €2.434,- (aanloopschaal 6) - €3.831,- (functieschaal 7)
- 36 uur
- Mbo
- Team Informatievoorziening
- Sluitingsdatum: 27 april 2025

Gemeente Goeree-Overflakkee is op zoek naar een Servicedesk Medewerker. Wil je het eerste aanspeekpunt zijn voor alle ICT-gerelateerde vragen uit de organisatie? De storingen verhelpen en verbeteringen doorvoeren waardoor storingen niet meer terugkomen? Dan is dit de ideale baan voor jou!
Als Servicedesk Medewerker ben je het gezicht van team Informatievoorziening. Jouw klantgerichte houding bepaalt de ervaring van onze collega’s uit de organisatie. Je bent in staat om je in te leven in de gebruikers en geeft ze het gevoel dat je ze hoort.
Gemeente Goeree-Overflakkee maakt gebruik van (voornamelijk) laptops in combinatie met een Citrixomgeving. Hiernaast maken wij steeds meer gebruik van het Microsoft 365-platform, waaronder Teams voor vergaderen en bellen. Het technisch beheer van onze systemen hebben wij uitbesteedt aan een IT-dienstverlener. In praktijk schakel je regelmatig met deze partij om gezamenlijk storingen op te lossen.
Als het werk daarom vraagt zet je uit jezelf een stap extra. Je gaat oplossingsgericht aan de slag met de vragen en storingen. Je beschikt over analytisch vermogen om het tal van storingen op de juiste manier te kunnen verhelpen. Dit hoef je uiteraard niet allemaal alleen te doen, samen met je directe collega’s werk je als een echt team!
Deze werkzaamheden maken jou blij:
- Het aannemen en registreren van ICT-gerelateerde vragen en storingen;
- Het beantwoorden van vragen en het oplossen van de storingen;
- Het bieden van ondersteuning bij het gebruik van apparatuur en applicaties;
- Inrichten van kantoorwerkplekken met ICT apparatuur;
- Installeren en configureren van laptops, computers en smartphones;
- Contact onderhouden met externe leveranciers en dienstverleners;
- Het bijdragen aan de verbetering van processen en procedures.
Wat vragen wij?
- Afgeronde Mbo-4 opleiding, bij voorkeur in de richting van ICT.
- Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie.
- Kennis van, en ervaring met Microsoft 365. Ook kennis van ITIL? Dit is een pré.
- Bereidheid om je kennis continu op peil te houden en over te dragen.
- Je bent een echte teamspeler met een proactieve houding.
- Goede communicatieve vaardigheden, klantgerichtheid en stressbestendigheid.
- Het vermogen om probleemoplossend en analytisch te kunnen denken.
Hoe is het om bij de gemeente te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.
Benieuwd naar nog meer informatie?
Wat bieden wij?
- Minimaal €2.434,- (aanloopschaal 6), maximaal €3.831,- (functieschaal 7) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
- €0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
- Thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
- Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.
Meer informatie?
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Matthijs Waasdorp (Teamleider Informatievoorziening).
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jelte van Schelven, Beleidsadviseur HRM.
Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 140187.

Solliciteren!
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!
Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
Reageren kan t/m 27 april. De eerste gesprekken staan gepland op dinsdag 29 april, tussen 15:00 en 17:00 uur.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs