Teamleider Leefbaarheid en Wijk

  • Minimaal €4.264,- (aanloopschaal 11) en maximaal € 6.862,- (functieschaal 12) per maand
  • 36 uur
  • Hbo+
  • Leefbaarheid en Wijk
  • Sluitingsdatum: 3 februari 2025

Jij bent een verbinder met visie en daadkracht. Vanuit jouw (inhoudelijke) kennis en persoonlijkheid weet je te inspireren, te coachen en richting te geven. Zo draag je bij aan het realiseren van (organisatie)doelen.

Over de organisatie en het team

De gemeentelijke organisatie telt ruim 500 medewerkers en wordt aangestuurd door een directie en groep teamleiders. Zij sturen samen 17 teams aan. De lijnen binnen de organisatie zijn kort.

Het team leefbaarheid & wijk telt 28 FTE en heeft er een flexibele schil omheen. Het team richt zich op de (civiele) inrichting van de ruimtelijke leefomgeving. Het team houdt zich bezig met de realisatie van opgaven in de buitenruimte, beheer van assets en verkeersopgaven.

Het team is volop in ontwikkeling: Van een meer operationele benadering en aanpak ontwikkelt het team zich naar een bredere benadering en meer strategische rol, waarbij ook wordt gestuurd op de afbouw van de flexibele schil en het aantrekken van nog meer gekwalificeerde collega’s. Het intensiveren van de samenwerking met (keten) partners en (integrale) samenwerking met collega teams is eveneens een speerpunt. Het is aan jou om richting te geven aan het team. Dit doe je onder andere door medewerkers te coachen in het maken van de professionaliseringsslag. Je schept de randvoorwaarden en stuurt erop dat medewerkers optimaal (en integraal!) samenwerken en excelleren op inhoud, proces en resultaat.

De ontwikkelopgaven

Er zijn veel initiatieven in het kader van bouwen en wonen. Met de komst van de Omgevingswet zijn er de nodige veranderingen. Een Omgevingsplan en omgevingsvisie zijn de basis voor de plannen. De komende jaren worden er 2500 woningen gebouwd. Het faciliteren van deze opgave wordt één van de belangrijkste uitdagingen voor het team. Daarnaast is er een opgave voor onze cultuur historisch gegroeide omgeving. Het masterplan havens maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Er zijn tal van strategische opgaven zoals blijkt uit het onlangs vastgestelde integraal maatschappelijk beheer kader (IMBK) en het ontwikkelen van een visie op de leefomgeving. Ook op het gebied van verkeer zijn er de nodige uitdagingen, zoals ontwikkelen van het strategisch verkeers- en mobiliteitsplan.

Jouw leiderschap

Jij bent het boegbeeld van het team. Je geeft op een verbindende en situationele manier leiding. Je coacht, motiveert en faciliteert de professionals binnen het team. Vanuit jouw ervaring kun je met de collega’s over verschillende onderwerpen sparren en weet je de juiste vragen te stellen. Je laat mensen hun kwaliteiten benutten. Je weet prioriteiten te stellen en keuzes te maken en krijgt anderen hierin mee. Met enthousiasme neem je verantwoordelijkheid en betrek je teamleden en anderen (intern en extern) om deze verantwoordelijkheid te dragen en eigenaarschap te tonen. Je staat voor, naast en achter het team: je ziet de mens achter de functie en weet hoe je mensen met verschillende achtergronden kan bereiken en met elkaar kan verbinden.

Jij geeft de medewerkers ruimte waar dat kan en bent sturend waar nodig. Naarmate het team zich verder ontwikkelt, is het tijd om de medewerkers (nog) zelfstandig(er) te laten opereren en als teamleider de inhoud meer los te laten om zo je talenten als inspirerend leider te benutten.

Ook onze organisatie blijft zich ontwikkelen, wat ook kansen biedt voor de doorontwikkeling van de teamleidersfunctie.

Wat vragen wij?

Naast HBO+ werk- en denkniveau heb je ervaring binnen het (civieltechnische)fysieke domein en leidinggevende ervaring. Onderstaande persoonskenmerken komen nadrukkelijk naar voren in jouw profiel:

  • Je legt makkelijk de link tussen wensen uit de organisatie, maatschappelijke opgaven, wettelijke verplichtingen en ontwikkelingen en competenties binnen jouw team.
  • Je denkt en handelt team overstijgend en maakt gebruik van kansen in deze snel veranderende wereld. 
  • Als persoon ben je authentiek en heb je zelfkennis. Je bent van nature een verbinder en mensgericht.
  • Met vertrouwen en aandacht, stuur je daadkrachtig en doortastend op te behalen resultaten en afspraken. Je weet wanneer je ruimte en vertrouwen moet geven aan initiatieven en voorstellen vanuit het team.
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en omgevingsbewustzijn, waarmee je draagvlak creëert.
  • Je bent analytisch sterk, staat stevig in je schoenen en bent in staat opdrachten tot een goed resultaat te brengen.
  • Je hebt een duidelijke visie en houdt daaraan vast. Je benoemt zaken en bent helder in je communicatie.
  • Last but not least: je beschikt over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.

Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

We weten elkaar te vinden en helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé́ belangrijk. Wij vertrouwen erop dat jij de klus hoe dan klaart en dat je hierbij rekening houdt met jouw team, klanten en/of collega’s.

Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.

  • Afhankelijk van je opleiding en ervaring, bedraagt het salaris maximaal € 6.862,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 12). Bij excellente en bewezen staat van dienst behoort een toelage (tot maximum schaal 13) tot de mogelijkheden. Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • Wij vergoeden € 0,23 per kilometer met een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt. 
  • Je krijgt 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.  
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.5 voor werkgeluk. 
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld. 
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering. 

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie?

Neem dan contact op met Marianne Kleingeld (directeur). 

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Nico Schroevers (adviseur HRM). Beide zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Het helpt ons enorm wanneer je in je brief aangeeft voor hoeveel uur je aanmerking wenst te komen.

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.

Stuur ons je cv en motivatiebrief naar: personeelszaken@ggo.nl

Reageren kan tot en met 3 februari 2025. De eerste gesprekken staan gepland op 13 februari 2025

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs